توسعه پایدار نراق

توسعه پایدار نراق

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
توسعه پایدار نراق

توسعه پایدار نراق

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

قابل توجه راهنمایان گردشگری



طبق مذاکره و توافق صورت گرفته با سر کار خانم مینایی پور مدیر موسسه آموزشی منادیان توسعه پایدار شهرداری نراق  در سال جاری از پنج نفراز راهنمایان گردشگری که تمایل به گزراندن دوره های تخصصی آموزش گردشگری دارند حمایت مالی خواهد کرد .

این دوره ها قراراست براساس سر فصل های زیر به مدت هفت ماه و به صورت غیر حضوری برگزار شود . موسسه آموزشی منادیان توسعه پایدار زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور به افرادی که در آزمون های کتبی و عملی بتوانند حدنصاب لازم نمرات قبولی  را دریافت کنند مدرک معتبر آموزشی ارائه خواهد کرد .  
دروس رشته گردشگری


نشانی : تهران - خیابان ستارخان - خیابان صادقی پور - پلاک 36 - موسسه منادیان توسعه پایدار                تلفکس : 44204472 - 44217012






 لطفا برای ثبت نام به بخش نظرات رفته  آمادگی خود را اعلام نمایید

چنانچه افرادمتقاضی بیش از تعداد مورد نظرباشند در حضور جمع قرعه کشی بعمل خواهد آمد

مطالب مرتبط با بحث توسعه پایدار

توسعه پایدار به مفهوم حرکت بر محور انسان-محیط است و توسعه امکانات اقتصادی با توجه به ملاحظات محیطی و عدالت اجتماعی را مورد توجه قرار می دهد. توسعه پایدار پس از مشکلات ایجاد شده از توسعه صرفا اقتصادی پس از جنگ جهانی مطرح گردید. جایی که توسعه بی رویه باعث اختلافات طبقاتی و مشکلات زیست محیطی عدیده ای شده و مسیر توسعه به ابعاد محیطی و اجتماعی کمتر از اقتصادی بها داده بود.

با توسعه روزانه شهری شدن زندگی بشر مفاهیم مربوط به توسعه پایدار به این حیطه وارد گردید و توسعه پایدار شهر محصول نگاه های جدید به عدالت اجتماعی,فضایی و محیطی نسبت به شهر است. شهرها در سال 2020 جمعیتی معادل 75 درصد کل جهان را در عینی در خود جای خواهند داد که تقریبا 2 درصد از فضای شهری را در اختیار دارند. بنابر این این تراکم عجیب و بی سابقه جمعیت و نیاز عمومی به جذب منابع اساسی منجر به بهره برداری های غیر طبیعی از منابع محلی و استثمار منابع همسایگی خواهد شد. آثار این توسعه با پس ماند های غیر قابل پیش بینی به جای مانده از شهرها ادامه داشته و آلودگی ها و بیماری ها و گونه های زندگی حاشیه ای جدید محصول این توسعه خواهد بود.

اما توسعه پایدار شهری به عنوان جزئی از توسعه پایدار بر پایه استفاده معقول از منابع طبیعی استوار شده است و در این نوع توسعه ملاحظات سه گانه, محیطی, اقتصادی و اجتماعی در کنار هم لحاظ خواهد شد.بنابر این شهر پایدار برآمده از فرایند توسعه ای است که هنیت و امکان ارتقای همیشگی سلامت اجتماعی - اقتصادی بوم شناسانه شهر و منطقه را  فراهم کرده و این ذهنیت و امکان را به عینیت و اقدام مبدل ساخته است.

بنابر این راه کارهای زیر به عنوان راه کارهای توسعه پایدار شهری مطرح است :

1-  حداقل سازی پیامد های زیست محیطی

2- حداقل سازی مصرف منابع تجدید ناپذیر

3- بهره برداری از منابع تجدید پذیر

در این مسیر به ناچار سیاست هایی مثل کاهش اتکا به خودروی شخصی, افزایش فشردگی کالبدی در توسعه شهری, حفاظت و احیای نظام های طبیعی در شهر و منطقه پیرامونی, کاهش مصرف منابع و تولید آلودگی در شهر و منطقه, بهبود زیست پذیری اجتماعات بشری, پایندگی و تقویت اقتصاد شهری و اصلاح نظام اداری و حکمرانی شهری, بایستی اعمال شود تا شهر به سمت پایداری هدایت شود.

 


  مطلب برگرفته از سایت مدیریت مرجع شهری به آدرس

http://urbanmanagement.ir/?Type=Modules&Module=TextModule&Code=108

ادامه مطلب ...