توسعه پایدار نراق

توسعه پایدار نراق

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
توسعه پایدار نراق

توسعه پایدار نراق

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

هدف از ایجاد وبلاگ تخصصی توسعه پایدار شهر نراق ؟

قرار است در این وبلاگ به صورت کاملا تخصصی به موضوع توسعه پایدار شهر نراق بپردازیم و از نظرات دوستان نراقی و غیر نراقی ، کارشناسان ، اساتید محترم دانشگاه و مختصصان  علم برنامه ریزی شهری استفاده کنیم .

امیدوارم مطالب مطرح شده در این وبلاگ بتواند در آینده مورد استناد دانشجویان و محققان علاقه مند به مباحث توسعه پایدار در مدیریت شهرها قرار گیرد .

در واقع این وبلاگ به درخواست جمعی از دانشجویان رشته های مهندس عمران ، معماری ، سیما و منظر شهری ، برنامه ریزی شهری ، مرمت بنا های تاریخی و باستان شناسی  ایجاد شده است وقرار است در نقش سنگدان تجربیات 10 سال تلاش برای رسیدن به توسعه پایدار شهر نراق را دراختیار منتقدان این حوزه ها قرار دهد تا آنها  این تجربیات را با پتک  های عالمانه خود چکشکاری کرده ، شاید بتوان روزی  وزنی ملی و جهانی برای این تجربه دست و پا کرد . 

از شما دوستان و علاقه مندان به شهر نراق در هرکجای این کره خاکی که هستید استدعا دارم ما را در غنی کردن مباحث  طرح شده در وبلاگ یاری نموده و با نظرات کارشناسی خود وزن علمی  مطالب را افزایش دهید .



نظرات 3 + ارسال نظر
قجری دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ب.ظ

سلام مهندس مرادی ضمن تبریک نوروز به شما و خانواده محترم باید به عرض برسانم کاربسیار جالبی انجام دادی واقعا نیاز بود . من احساس می کنم خیلی ها در شهر نراق با اندیشه های شما آشنا نیستند و برخی ها هم به جای اینکه کم سوادی خود را اصلاح کنند به تخریب شما می پردازند تا بلکه کمی دیده شوند .
وقتی شنیدم شما در همایش ملی قزوین به عنوان پژوهشگر برتر ملی انتخاب شدید بیشتر دلم به حالتان سوخت . هر چند که من تهران سکونت دارم و نمی توانم کاری خاصی برای شما انجام دهم و لی قول میدم به سهم خود کمک کنم نراق طعم شیرین توسعه پایدار را بچشد .
نراق و نراقی ها لیاقت دارند تجربه آنها جهانی شود . مگر الان نوع حکومتی که ملا احمد ارائه داد ه در حال جهانی شدن نیست ؟
خدا به شما و همه همکاران محترمتان قوت دهد .
ای کاش شورای شهر هم نظرات خود را در خصوص الگوی توسع نراق به اطلاع مردم می رساند .

سلام جناب قجری
بنده هم نورروز 91 را خدمت شما و خانواده محترم تبریک عرض می کنم.
1 -اینجانب اعتقاد دارم کسی که می خواهد ادعای ساختن یک شهر را داشته باشد ابتدا باید بتواند خانه خود را بسازد . متاسفانه کسانی مدعی ارائه طرح توسعه هستند که حتی گوشه گلیم خود را هم نتوانسته اند در شهر از آب بیرون بکشند چه برسد به گلیم دیگران .
2 - لازمه ساختن شهر داشتن علم و تخصص است نه تعصب . البته تعصب هم در جای خود به عنوان یک چاشنی خوب است ولی متاسفانه بعضی مواقع این چاشنی جایش با مواد لازم دیگر عوض شده است . وقتی حرف از توسعه نراق می شود رگ گردن خیلی ها ورم می کند و همه دنبال مقصر می گردند نه دنبال پیدا کردن راه حل علمی برای خروج از وضعیت فعلی .
3 -در حال حاضر تجربه نراق در سطح ملی یک تجربه موفق است و همایش قزوین نشان داد کار انجام شده در نراق کاملا علمی و تخصصی است .
4 - به نکته جالبی اشاره کردید بله درست است ملا احمد نراقی طراح نظریه ولایت فقیه است . نظریه ای که توسط امام الگوی حکومتی آن پیاده سازی شد .
5 - باتوکل بر خدا و استمداد از ائمه معصومین (ع) و توسل به شهدای شهرمان انشا ا... با کمک همه دوستان عزیز از جمله حضرتعالی آینده ای روشن برای نراق عزیز رقم خواهیم زد .
موفق و مویدباشید .

همشهری چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام مهندس
شنیده ام تعدادی زمین کشاورزی رایگان جهت احداث باغ در شهر نراق موجود می باشد آیا این برنامه واقعیت دارد؟؟
راستی از شهرک صنعتی چه خبر ؟؟؟

سلام همشهری . نه چنین چیزی صحت ندارد .
ناحیه صنعتی در حال شکل گیری زیر ساخت های مورد نیازآن از جمله آب برق و گاز است .

محمد سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:04 ب.ظ http://naraghpatogh.blogfa.com

سلام جناب اقای مرادی
از رو دستتون تقلب کردم وب وبلاگی ساختم بیاید خوشحال میشم به ما سر بزنید و راهنمایمون کنید البته نراق پاتوق متحول شده

سلام . خیلی کار ارزشمندی انجام دادید . به سهم خودم از شما تشکر می کنم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد